دی تی آموز

مطالب آموزش وردپرس + فیلم های آموزش وردپرس

وبسایت دیتی شاپ خرید با پرداخت درب منزل
ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! شهادت سردار سلیمانی مبارک،
قرآن کریم: پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده و آثار گناه را از ما بشوی
شنبه 29 اردیبهشت 1403
آهنگ یاس بغض یعنی
پخش آنلاین DOWNLOAD بازدید : 999 مشاهده
00:00
00:00
طنز : اصفهانیه میبینه مردم تو میدون جمع شدن
طنز : اصفهانیه میبینه مردم تو میدون جمع شدن
طنز : یارو به نامزدش ميگه
طنز : یارو به نامزدش ميگه
طنز: ﻧﺤﻮﻩ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ
طنز: ﻧﺤﻮﻩ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ
جک لطیفه طنز : ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﻳﻨﻢ
جک لطیفه طنز : ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﻳﻨﻢ
طنز سال نو در خارج و ایران
طنز سال نو در خارج و ایران
شعر طنز فروش شوهر
شعر طنز فروش شوهر
طنز: یک روحانی ﮔﻔﺖ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ
طنز: یک روحانی ﮔﻔﺖ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ
جک طنز: احمدى نژاد بدم ؟روحانی بدم؟
جک طنز: احمدى نژاد بدم ؟روحانی بدم؟
طنز : دستشویی پارک بودم یکی در زد.
طنز : دستشویی پارک بودم یکی در زد.
جک طنز: مردها مثل اتو هستند هم مصرفشان بالا است هم زود
جک طنز: مردها مثل اتو هستند هم مصرفشان بالا است هم زود
وبسایت دیتی شاپ وبسایت دیتی شاپ

آموزش کامل سئو با افزونه Yoast SEO + فیلم آموزش

آموزش متنی پایین ویدئوی آموزش می باشد

 

 

 

 

آموزش سئوی وردپرس با Yoast SEO به همراهسوالات متداول

 

همان‌طور که می‌دانید مقوله سئوی وردپرس از موارد بسیار مهم در هر نوعی از وبسایت است که باید توجه شایانی به آن داشت. سئوی وردپرس دارای بخش‌های گسترده‌ای است که برای همگان قابل درک نیست اما به هر جهت باید تلاش کرد تا محتوای وبسایت را به گونه‌ای مناسب برای موتورهای جستجو بهینه کنیم تا بتوان قدمی در جهت بهبود جایگاه وبسایت برداشت. یکی از راه‌کارهای مناسب برای بهینه‌سازی محتوای وبسایت در وردپرس استفاده از افزونه‌های سئوی وردپرس است که در این میان افزونه Yoast SEO جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و تقریبا می‌توان گفت در امر بهینه‌سازی همه چیز است. 

سئوی وردپرس

افزونه Yoast SEO مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی است اما به این معنی نیست که پس از نصب آن کار تمام شده! این افزونه مواردی که از نظر موتور های جستجو حائز اهمیت هستند را بررسی کرده و پیشنهادهایی در جهت بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد. ویژگی بسیار خوب Yoast SEOاین است که هم زمان با تهیه محتوا آن را بررسی می‌کند و در انتهای مقاله بخشی برای بهبود ارائه می‌دهد که نسبت به تغییرات محتوا واکنش داده و کاملاً پویا است.

سئوی وردپرس با Yoast SEO

yoast seo- سئوی وردپرس

افزونه Yoast SEO یکی از افزونه‌های اصلی در حوزه سئوی وردپرس است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز کرد و بروزرسانی‌های مداوم، آن را محبوب کرده است به‌طوری که هم‌اکنون بیش از ۵ میلیون نصب فعال را با امتیاز ۴٫۹ از ۵ به خود اختصاص داده است. این افزونه قوانینی را در توابع خود جای داده که نتیجه نهایی موردپسند ربات‌های گوگل و کاربران قرار گیرد.

امکانات افزونه Yoast SEO

مدیریت سایت مپ

  • بروزرسانی‌های مداوم
  • توابع قدرتمند
  • پشتیبانی قوی
  • حاوی نکات مورد نظر موتورهای جستجو برای سئوی محتوا
  • کنترل آدرس‌ها برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری
  • امکان کنترل متاتگ‌ها
  • و…

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای شروع کار افزونه Yoast SEO را از انتهای مقاله دانلود کرده و در پنل مدیریتی وردپرس به منوی افزونه‌ها و زیر منوی افزودن رجوع کنید. سپس اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه کنید. پس از فعال‌سازی منوی جدیدی تحت عنوان سئو به پنل مدیریتی وردپرس شما اضافه خواهد شد.

general- سئوی وردپرس

نکته: پس از فعال‌سازی افزونه، گزینه دسترسی سریع افزونه به ادمین بار اضافه خواهد شد که این موضوع واقعا برای همه خوشایند است. برای سهولت در پیکربندی افزونه می‌توانید از بخش پیکربندی گام به گام شروع به تنظیم افزونه کنید. نسخه جدید این افزونه به تفکیک بخش‌ها پرداخته و پیکربندی آن بسیار ساده‌تر شده است.

منوی سئوی وردپرس شامل شش زیر منو به شرح زیر است.

  1. عمومی: شامل بخش‌های تنظیمات عمومی و مشاهده اطلاعیه‌ها است.
  2. ظاهر جستجو: شامل تنظیمات نحوه نمایش محتوا است.
  3. میز فرمان جستجو: بخشی برای وارد کردن کد تاییدیه گوگل است. (چنانچه این بخش برایتان فعال نشد مشکلی نیست و سخت نگیرید! تغییری در روند شما ایجاد نخواهد کرد.)
  4. اجتماعی: بخشی برای کنترل و مدیریت شبکه های اجتماعی است.
  5. ابزارها: شامل ابزارهایی برای درون‌ریزی و برون‌بری اطلاعات سئوی وردپرس و تنظیمات فایل‌های اصلی است.
  6. فعال‌سازی نسخه پرمیوم: برای مشاهده ویژگی‌های نسخه پرمیوم و ارتقا از این بخش می‌توان کمک گرفت. تنظیمات را از زیر منوی اول شروع می‌کنیم.

زیر منوی اول: عمومی

تنظیمات را از زیر منوی عمومی شروع می‌کنیم. این بخش شامل سه سربرگ است.

  • پیشخوان
  • امکانات
  • ابزارهای وبمستر

پیشخوان

از طریق اولین سربرگ به نام پیشخوان می‌توانید کلیه اطلاعات و اعلان‌های مربوط به افزونه را مشاهده کنید.

dashboard- سئوی وردپرس

امکانات

با مراجعه به سربرگ امکانات می‌توانید کلیه بخش‌ها را در حالت فعال یا غیرفعال قرار دهید. در این بخش امکان فعال‌سازی تجزیه و تحلیل خواناییمطالب، نقشه‌های XML سایت، نوار منوی مدیریت و… وجود دارد. با توجه به نیازهای خود، بخش‌های دلخواه را فعال کنید. به‌طور پیش‌فرض کلیه موارد در حالت فعال قرار دارند.

facility- سئوی وردپرس

ابزارهای وبمستر

قسمت ابزارهای وبمستر شامل سه فیلد است که می‌توانید تاییدیه‌های مربوط به بینگ، گوگل و یاندکس را در این سه فیلد وارد کنید. برای دریافت هر کد می‌توانید بر روی لینک مقابل فیلد کلیک کنید. این بخش برای ایجاد اتصالات و استفاده از انواع ابزارهای وبمستران است. در پایان تنظیمات بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

webmaster tools- سئوی وردپرس

زیر منوی دوم: ظاهر جستجو

با کلیک بر روی زیر منوی ظاهر جستجو به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. این بخش تنظیمات نسبتاً مهمی را شامل می‌شود که حتماً باید پیکربندی شوند. ابتدا سربرگ عمومی را بررسی می‌کنیم.

عمومی

این سربرگ برای پیکربندی تنظیمات کلی افزونه است که هنگام جستجو به بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. دقت کنید این تنظیمات بسیار مهم هستند.

general setting- سئوی وردپرس

جداکننده‌ عنوان: در انتهای عنوان سئوی مطالب، نام وبسایت درج می‌شود در این بخش می‌توانید مشخص کنید که فاصل نام وبسایت و عنوان سئو چه کاراکتری باشد که به‌صورت پیش‌فرض کاراکتر خط تیره انتخاب شده است.

صفحه خانه: در این بخش می‌توانید برای صفحه اصلی خود عنوان و توضیحات مورد نظر را وارد کنید.

گراف دانش: از کشوی مقابل این بخش می‌توانید مشخص کنید که صاحب وبسایت یک شخص حقیقی است یا حقوقی. در صورتی که وبسایت شخصی است گزینه شخص را انتخاب کرده و در فیلد بعدی نام خود را وارد کنید. در صورتی که وبسایت متعلق به سازمان یا شرکت است گزینه شرکت را انتخاب کنید و در فیلدهای بعدی نام شرکت را وارد کرده و تصویری را به‌عنوان نماد شرکت بارگذاری کنید.

انواع محتوا

سربرگ انواع محتوا شامل تنظیمات مرتبط با فعال‌سازی درج تاریخ نوشته‌ها و برگه ها در وردپرس، فعال‌سازی نمایش فیلد توضیحات متا برای برگه‌ها و نوشته‌ها، فعال‌سازی امکان نمایش برگه‌ها و نوشته‌ها در موتورهای جستجو است.

multimedia- سئوی وردپرس

سربرگ‌های طبقه‌بندی‌ها و بایگانی‌ها نیز به همین روال و به همین صورت پیکربندی می‌شوند.

زیر منوی سوم: میز فرمان جستجو

پس از تنظیمات، نوبت به برقراری اتصالات می‌رسد. برای این منظور به زیر منوی میز فرمان جستجو رجوع کنید با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه می‌شوید. تنظیم این بخش باعث می‌شود که نظارت بیش‌تری را بر روی وبسایت خود داشته باشید. در این صفحه بر روی دکمه دریافت کد تصدیق گوگل کلیک کنید.

setting- سئوی وردپرس

پس از آن صفحه‌ای باز شده و می‌توانید جیمیل مورد نظر خود را برای برقراری اتصال انتخاب کنید که درنهایت کدی برای برقراری اتصال بین افزونه سئوی وردپرس و جیمیل انتخاب شده نمایش داده می‌شود. کدد را کپی کرده و در فیلد افزونه درج و بر روی دکمه تصدیق کلیک کنید.

gmail-سئوی وردپرس

زیر منوی چهارم: اجتماعی

این صفحه مربوط به آدرس تمامی شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید آدرس حساب‌های اجتماعی خود را برای برقراری ارتباط با وردپرس وارد کنید. این بخش تأثیر به سزایی در کسب امتیاز برای سئوی وردپرس دارد.

social- سئوی وردپرس

زیر منوی ابزارها

بخش ابزارها شامل سه قسمت به شرح زیر است.

درون‌ریزی و برون بری اطلاعات: به کمک این بخش می‌توانید تنظیماتی که در سایر افزونه‌های سئو مانند HeadSpace2، All in One SEO و… اعمال کرده‌اید را درون‌ریزی کرده و یا اینکه تنظیمات جاری خود را برون‌بری کرده و بر روی وبسایتی دیگر پیاده کنید.

ویرایشگر فایل: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید محتوای فایل robots.txt را مشاهده و یا ویرایش کنید. همچنین در زیر این کادر امکان مشاهده و ویرایش فایل مخفی htaccess. را نیز خواهید داشت.

ویرایشگر گروهی: در این بخش لیستی از تمامی برگه‌ها و نوشته‌های خود مشاهده می‌کنید که عنوان سئوی فعلی را در مقابل هر کدام نمایش داده و امکان تغییر آن را خواهید داشت که برای تسریع در روند تغییرات عنوان‌ها در نظر گرفته شده است.

tools- سئوی وردپرس

تنظیمات سئو در نوشته‌ها و برگه‌ها

کلیه تنظیمات پیکربندی مطابق با توضیحات فوق بود که تنها یک‌بار باید آن‌ها را اعمال کنید و در گام‌های بعدی پس از ایجاد هر نوع محتوایی می‌توانید به انتهای محتوا و باکس سئو رجوع کرده و آن را بهینه کنید.

ویرایش اسنیپت 

snippet- سئوی وردپرس

عنوان سئو: عنوانی که برای مطلب شما در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.
نامک: کلمه‌ای است که در انتهای آدرس نوشته شما در مرورگر نمایش داده می‌شود.
توضیحات منا: این توضیحات همان بخشی است که در پایین عنوان سئو در موتورهای جستجو به افراد نمایش داده می‌شود.

  استفاده از پنجره پاپ آپ در وردپرس برای ثبت نام کاربران با PopupAlly + آموزش ویدئویی
 

keyworords- سئوی وردپرس

کلیدواژه کانونی: همان کلمه کلیدی شماست که براساس آن محتوای خود را ایجاد کرده و در متن بارها آن را تکرار کرده‌اید.
Keyword synonyms: این قسمت به تازگی اضافه شده و می‌توانید مترادف کلمه کلیدی خود را در این بخش وارد کرده و با کاما آن را جدا کنید.

کمی اسکرول کنید! در بخش پایین تحلیل و بررسی عملکردتان را خواهید دید.

analys- سئوی وردپرس

در این بخش برای شما مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی مشکل دارد، چه قسمت‌هایی نیاز به بهبود دارند و کدام قسمت‌ها تایید شده هستند. ما تصمیم داریم هر بخش را در جلسات مجزایی برای شما به طور کامل تشریح کنیم. مطمئنم که از مقالات بعدی Yoast Seo لذت خواهید برد چون دقیقا همان چیزی است که منتظرش بودید

  • تاریخ : شنبه 19 مرداد 1398
  • بازدید : 100 views
  • نظرات : 0 نظر

آموزش تصویری نصب افزونه وردپرس

آموزش نحوه نصب افزونه ها در وردپرس

برای راه‌اندازی و ساخت سایت و تجارت الکترونیک خودتون بعد از اینکه اقدام به نصب وردپرس بر روی هاست و دامنه خودتون کردید و یک قالب مناسب برای اون انتخاب کردید که از ظاهر مناسب و User Friendly هم برخوردار بود در مرحله بعد نوبت به استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌های کاربردی وردپرس می‌رسه تا با استفاده از ده‌ها هزار افزونه وردپرس که هرکدوم از اونها با هدف خاص و قابلیت‌های ویژه‌ای طراحی شده و در مخزن وردپرس ثبت شده‌اند سایت خودتون را حرفه‌ای‌تر کرده و امکانات بیشتری به اون اضافه کنید. افزونه‌های وردپرس این امکان را به ما خواهند داد تا با استفاده از اونها قابلیت‌هایی که در پوسته سایت ما وجود ندارند و کدنویسی اونها انجام نشده در سایت پیاده‌سازی کنیم. افزونه وردپرس شامل موارد گوناگونی میشه که هر کدوم از افزونه‌های وردپرس کاربرد خاص خودشون رو دارند و برای یک کار شما میتونید چندین افزونه را تست کرده و ببینید که کدومش امکانات و قابلیت‌های بیشتری در اختیارتون قرار میده تا از اون استفاده کنید. در این مقاله از میزبان‌فا قصد دارم تا به آموزش مدیریت و نصب افزونه وردپرس بپردازم تا با استفاده از این آموزش به کلیه اقداماتی که برای نصب و استفاده از افزونه‌های وردپرس نیاز دارید، آشنا شده و از اونها استفاده کنید. همچنین نحوه تهیه یک افزونه از گیت‌هاب رو هم مشابه چیزی که در آموزش نصب و مدیریت قالب وردپرسدیدیم مرور خواهیم کرد.

آموزش نصب افزونه وردپرس و کار با افزونه ها در وردپرس

اولین قدم برای مدیریت افزونه وردپرس اینه که به صفحه اختصاص داده شده برای اون مراجعه کنید. بنابراین وارد پیشخوان وردپرسشده و سپس به مسیر افزونه‌ها مراجعه کنید. با مراجعه به این صفحه لیستی از افزونه‌های موجود در سایت خودتونو مشاهده می‌کنید که قادر هستید تا از با استفاده از ابزار مدیریتی که برای هر کدام از افزونه‌های وردپرس وجود داره نسبت به فعال کردن، غیرفعال کردن، ویرایش، مشاهده جزییات افزونه و… که بسته به نوع کدنویسی افزونه میتونه منوهای بیشتری را شامل بشه مشاهده کنید.

آموزش نصب افزونه وردپرس و کار با افزونه ها در وردپرس

خُب، همونطور که در تصویر می‌بینید در زیر عنوان هر افزونه عملیات مدیریتی اصلی افزونه‌ها که شامل فعال کردن، غیرفعال کردن، ویرایش و پاک کردن افزونه هستش به شما نشون داده میشه و در بخش توضیحات هم می‌تونید جزییاتی از افزونه به همراه لینک نویسنده، نسخه افزونه و سایر اطلاعات افزونه را مشاهده کنید. با استفاده از نمایش جزییات می‌تونید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس دسترسی پیدا کرده و جزییات دقیق‌تر افزونه که شامل لیست تغییرات در به‌روزرسانی افزونه، پشتیبانی و… را ببینید.

آموزش نصب افزونه وردپرس

برای نصب افزونه وردپرس دو راهکار دارید که می‌تونید توسط این دو راهکار اقدام به نصب و فعال کردن هر نوع افزونه‌ای با هر کارکردی در سایت خودتون اقدام کنید که عبارتند از نصب افزونه از مخزن وردپرس که توسط پیشخوان وردپرس صورت می‌گیره و راهکار دوم نصب افزونه سفارشی که می‌تونید با آپلود کردن افزونه توسط پیشخوان وردپرس و یا از طریق هاست اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.

1- نصب افزونه از مخزن وردپرس

مخزن وردپرس تا به امروز تونسته تا بیش از 51 هزار افزونه وردپرس را در خودش ثبت کند که می‌تونید با نصب و فعال کردن هر یک از افزونه‌های وردپرس در سایت خودتون از امکاناتی که این افزونه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. برای نصب افزونه از مخزن وردپرس ابتدا به مسیر افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و سپس روی دکمه افزودن کلیک کنید و یا اینکه مستقیما به مسیر افزونه‌ها> افزودن مراجعه کنید تا به صفحه افزودن افزونه هدایت شوید. با مراجعه به این صفحه لیستی از افزونه‌های پرطرفدار و محبوب را مشاهده خواهید کرد که می‌تونید از آنها هم استفاده کنید.

آموزش نصب افزونه وردپرس و کار با افزونه ها در وردپرس

حالا برای نصب افزونه همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نام افزونه مد نظرتون را در فیلد جستجوی افزونه‌ها… که در بالای صفحه در سمت چپ قرار داره وارد کنید و به دنبال افزونه‌ای که هستید بگردید. بعد از این که نام افزونه را وارد کردید مدت کوتاهی منتظر بمونید تا نتایج جستجو به شما نمایش داده شده و سپس بعد از مشاهده افزونه مدنظرتون در نتایج جستجوی افزونه روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه آغاز شود، بعد از نصب افزونه این دکمه به نام فعال‌کردن تغییر پیدا میکنه که با کلیک روی اون افزونه فعال شده و می‌توانید تا با مراجعه به صفحه افزونه که در پیشخوان وردپرس و یا زیرمنوهای اصلی اضافه میشه به تنظیمات و سفارشی سازی افزونه برای استفاده از اون اقدام کنید.

2- نصب افزونه سفارشی

برای نصب افزونه وردپرس سفارشی که خودتون اونو کدنویسی و طراحی کردید و یا اینکه از فروشگاه‌های مجاز فروش افزونه وردپرس خریداری کردید باید از طریق بارگزاری افزونه اقدام کنید. از آنجایی که چنین افزونه‌هایی تجاری هستند در مخزن وردپرس وجود ندارند و عملا از روش قبل قادر به نصب و استفاده از اون نخواهیم بود، بنابراین باید افزونه را اپلود کنیم و سپس از اون استفاده کنیم. برای این منظور دو راهکار خواهید داشت که عبارتند از:

آموزش نصب افزونه وردپرس از پیشخوان وردپرس

در صورتی که قصد دارید تا افزونه را از طریق پیشخوان وردپرس آپلود کنید به مسیر افزونه‌ها> افزودن مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه بارگزاری افزونه کلیک کنید تا محتوای بخش اپلود فایل براتون نمایش داده بشه و سپس افزونه‌ای که خریداری و یا دانلود کردید را از سیستم خودتون انتخاب کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه هم‌اکنون نصب کن اونو آپلود کنید.

آموزش نصب افزونه وردپرس و کار با افزونه ها در وردپرس

بعد از اینکه روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک کردید منتظر بمونید تا بسته به میزان حجم افزونه عملیات نصب انجام بگیره و به صفحه بعدی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید هدایت شوید. در این صفحه همونطوری که در تصویر می‌بینید جزییات نصب افزونه به شما نمایش داده خواهد شد که در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات نصب افزونه دکمه فعال‌کردن افزونه بهتون نشون داده میشه که میتونید در نهایت با کلیک روی این دکمه افزونه نصب شده را در سایت فعال کنید و یا با کلیک روی متن بازگشت به نصب‌کننده‌ی افزونه‌ها به صفحه افزونه‌ها در پیشخوان وردپرس برگردید.

آموزش نصب افزونه وردپرس و کار با افزونه ها در وردپرس

  • تاریخ : شنبه 12 مرداد 1398
  • بازدید : 82 views
  • نظرات : 0 نظر

درخواست انتشار برنامه و بازی

نرم افزار و بازی مورد نیازتان را از ما بخواهید

تبلیغات بنری
نرم افزار دیتی شاپ در کافه بازار نرم افزار دیتی شاپ در کافه بازار
مطالب
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

dtamozesh
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

dtamozesh