دی تی آموز

آموزش های عمومی

وبسایت دیتی شاپ خرید با پرداخت درب منزل
ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! شهادت سردار سلیمانی مبارک،
قرآن کریم: پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده و آثار گناه را از ما بشوی
شنبه 29 اردیبهشت 1403
آهنگ یاس بغض یعنی
پخش آنلاین DOWNLOAD بازدید : 999 مشاهده
00:00
00:00
طنز : اصفهانیه میبینه مردم تو میدون جمع شدن
طنز : اصفهانیه میبینه مردم تو میدون جمع شدن
طنز : یارو به نامزدش ميگه
طنز : یارو به نامزدش ميگه
طنز: ﻧﺤﻮﻩ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ
طنز: ﻧﺤﻮﻩ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ
جک لطیفه طنز : ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﻳﻨﻢ
جک لطیفه طنز : ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﻋﺎﺷﻖ ﺍﻳﻨﻢ
طنز سال نو در خارج و ایران
طنز سال نو در خارج و ایران
شعر طنز فروش شوهر
شعر طنز فروش شوهر
طنز: یک روحانی ﮔﻔﺖ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ
طنز: یک روحانی ﮔﻔﺖ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ
جک طنز: احمدى نژاد بدم ؟روحانی بدم؟
جک طنز: احمدى نژاد بدم ؟روحانی بدم؟
طنز : دستشویی پارک بودم یکی در زد.
طنز : دستشویی پارک بودم یکی در زد.
جک طنز: مردها مثل اتو هستند هم مصرفشان بالا است هم زود
جک طنز: مردها مثل اتو هستند هم مصرفشان بالا است هم زود
وبسایت دیتی شاپ وبسایت دیتی شاپ

تقویت و درست شدن حالت مو با استفاده از روغن زیتون - دیتی آموز

چند روش استفاده از روغن زیتون برای تقویت مو

 

استفاده از روغن زیتون در میان انسان‌ها سابقه‌ای چند صدساله دارد؛ این روغن گیاهی در طیف گسترده‌ای از موارد استفاده می‌شود که یکی از آنها به عنوان مکملی برای تقویت مو است؛ در ادامه به معرفی راه‌هایی جالب برای استفاده از روغن زیتون به منظور تقویت مو می‌پردازیم.

روغن زیتون گرم، یک نرم‌کننده عالی

یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده از روغن زیتون برای تقویت مو این است که روغن زیتون را با حرارت ملایم گرم کرده و پس از آغشته کردن نوک انگشتان خود به آن، پوست سر را به آرامی ماساژ داده و کم‌کم به سمت نوک موها حرکت کنید؛ پس از ماساژ می‌توانید به منظور اطمینان از .

ادامه مطلب را ببینید... 

  • تاریخ : جمعه 08 آذر 1398
  • بازدید : 59 views
  • نظرات : 0 نظر

آموزش کاربردی ترکیب دو درایو در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نحوه ترکیب دو پارتیشن در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

How to Combine Multiple Partitions Into a Single Partition

در زمان هایی که یک کامپیوتر تازه یا جدید می خرید، نیاز به تغییر پارتیشن احساس می شود. اگر پارتیشن ها به قسمت های کوچکی تقسیم شده باشد، می توانید آن ها را با هم ادغام کنید تا دو پارتیشن مختلف را در یک مسیر داشته باشید. در ادامه مطلب روش انجام این کار را آموزش می دهیم.

روش ترکیب کردن دو درایو و پارتیشن در کامپیوتر

توجه داشته باشید که در بعضی از رایانه ها از چندین هارد استفاده می شود. در این کامپیوتر ها نمی توانید پارتیشن هارد ها را با هم ترکیب کنید.

برای ترکیب دو درایو با هم در ویندوز ۱۰ و.. ابتدا کار را با حذف یک پارتیشن شروع می کنیم. پارتیشنی را که قصد حذف آن را دارید، باید خالی کنید. تمامی فایل های موجود در آن حذف می شوند پس اطلاعات را در درایو دیگر و یا حافظه های خارجی قرار دهید. پس از آماده کردن پارتیشن، ابزار مدیریت دیسک را باز کنید. برای این کار کلید های Win+R را فشار دهید و عبارت diskmgmt.msc را وارد کنید و اینتر را بزنید.

روش ترکیب کردن دو درایو و پارتیشن در کامپیوتر

حال دو پارتیشنی را می خواهید ترکیب کنید را انتخاب کنید. در این مثال قصد ترکیب پارتیشن OS (C:) و DATA (D:) را داریم. دقت داشته باشید که دو درایو باید مجاور یکدیگر باشند و در غیر این صورت، این روش کار نخواهد کرد. روی پارتیشنی که قصد حذفش را دارید راست کلیک کنید و گزینه Delete Volume را انتخاب کنید.

 با زدن این گزینه، تمام فایل های موجود در درایو مورد نظر حذف می شود. بکاپ گرفتن را قبل از انجام این کار فراموش نکنید. تیم انزل وب مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات شما نخواهد داشت.

روش ترکیب کردن دو درایو و پارتیشن در کامپیوتر

در ادامه آموزش ترکیب دو درایو با هم در ویندوز ۷ و..، روی پارتیشن بعدی که قصد ترکیب حجم پارتیشن قبلی با آن را دارید انتخاب کنید. بعد از زدن راست کلیک، روی گزینه Enlarge Volume کلیک کنید.

روش ترکیب کردن دو درایو و پارتیشن در کامپیوتر

گزینه های موجود را انتخاب کنید و مقدار فضا را به حداکثر فضای موجود برسانید. این فضای اضافه پس از حذف پارتیشن قبلی و به همان اندازه قابل مشاهده خواهد بود.

روش ترکیب کردن دو درایو و پارتیشن در کامپیوتر

بعد از انجام این کار تغییرات به صورت فوری انجام خواهد شد.

همینطور مطالعه مطلب چرا در ویندوز کامپیوتر درایو A و B نداریم؟ نحوه تغییر نام درایو ویندوز نیز می تواند برای شما جالب و کاربردی باشد.

استفاده از لینک های نمادین برای ترکیب دو پارتیشن هارد دیسک

در این روش شما می توانید از لینک های نمادین که مانند کلید های میانبر هستند برای ادغام دو درایو در ویندوز ۸ و.. استفاده کنید. بدین صورت شما یک پوشه در درایو ایجاد می کنید و لینک پوشه آن را در درایو دیگر خود قرار می دهید. در این روش شما به محتویات داخل پوشه در درایوی که فقط لینک یا پوشه نمادی وجود دارد، دسترسی خواهید داشت. در این روش بر خلاف استفاده از میانبر، به نوعی سیستم خود را گول می زنید و برای برنامه ها واقعی نبودن پوشه نمادین تشخیص داده نمی شود.

به طور مثال اگر از Steam استفاده می کنید، باید تمام بازی ها را در پوشه مورد نظر قرار دهید. اما اگر شما قصد اضافه کردن بازی های بیشتری داشته باشید و در آن درایو فضای کافی نداشته باشید، می توانید بازی ها را در درایو دوم قرار دهید و لینک های نمادین را در درایو اول قرار دهید و به راحتی از طریق استیم بازی های خود را اجرا کنید. در نظر داشته باشید که برای افزایش امنیت درایو، مطلب ۳ روش قفل کردن و گذاشتن پسورد روی درایو ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم بخوانید.

استفاده از لینک های نمادین برای ترکیب دو پارتیشن هارد دیسک

برای ادغام دو پارتیشن در ویندوز ۱۰ و..، پوشه ای که می خواهید خواهید آن را به درایو دیگر انتقال دهید را انتخاب کنید. در این مثال پوشه C:GamesSteamsteamappscommonPortal مورد نظر ماست.

نام این پوشه را به درایو دوم منتقل کنید و محل ذخیره سازی آن را به خاطر داشته باشید. به طور مثال پوشه D:GamesPortal را ایجاد می کنیم.

با زدن Win+R و باز شدن پنجره، عبارت CMD را تایپ و اینتر کنید تا پنجره Command Prompt باز شود. سپس دستور زیر را تایپ و اینتر کنید.

mklink /J C:GamesSteamsteamappscommonPortal D:GamesPortal

دقت کنید که مسیر اول محل قرار گرفتن پوشه پایه و مسیر دوم محل پوشه منتقل شده است. بدیهی است که باید محل و نام پوشه های خود را در دستور مشخص کنید.

بعد از انجام این کار، عملیات به اتمام می رسد. همچنین می توانید این روش را با برنامه هایی مانند Link Shell Extension و یا Steam Mover برای خود بازی های استیم، استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر و کامل با این روش، پیشنهاد می کنیم مطلب symlink چیست،چه کاربردی دارد و چگونه از آن استفاده کنیم؟ را حتما مطالعه نمایید.

استفاده از برنامه مدیریت پارتیشن برای ادغام چند درایو ویندوز

علاوه بر روش های ذکر شده که در خود ویندوز قابل دسترس است، می توانید برنامه های مختلفی را برای انجام ترکیب دو پارتیشن نصب و استفاده کنید. یکی از گزینه های نرم افزار ادغام دو پارتیشن EaseUS Partition Master Free می باشد. برتری این برنامه نسبت به استفاده از برنامه خود ویندزو، حفظ داده های داخل درایو و همچنین ادغام پارتیشن های غیر مجاور می باشد.پیشنهاد میکنیم نسخه کامل این برنامه را از سورس های ایرانی دانلود و نصب کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه، روی یک پارتیشن راست کلیک کنید و گزینه Merge partition را بزنید. (به طور مثال درایو F:)

استفاده از برنامه مدیریت پارتیشن

پارتیشن دیگری که قصد ترکیب آن با پارتیشن قبلی را دارید انتخاب کنید.

استفاده از برنامه مدیریت پارتیشن

حال باید انتخاب کنید که نام کدام درایو را حفظ کنید. پس از انتخاب OK را بزنید.

استفاده از برنامه مدیریت پارتیشن

با کلیک روی Apply تغییرات و چسباندن دو درایو به هم انجام می شود و در این مثال درایو های F و K که قبلا در کامپیوتر شما وجود داشتند، ترکیب شده و یک درایو F حجیم خواهید دید.

 

  • تاریخ : پنجشنبه 23 آبان 1398
  • بازدید : 60 views
  • نظرات : 0 نظر

آموزش تصویری لحیم کاری حرفه ای با هویه + فیلم

آموزش لحیم کاری ظریف سیم و.. با هویه

How to Solder Electronics

برای اتصال مطمئن و سالم قطعات از لحیم کاری استفاده می شود. کم و بیش ممکن است با انجام این کار آشنا باشید ولی امروز قصد داریم تا روش صحیح را به شما آموزش دهیم. در لحیم کاری سیم مخصوصی به وسیله هویه ذوب می شود و محل اتصال را جوش می زند. همچنین با رعایت نکات ایمنی ذکر شده در مطلب کاری بدون خطر را می توانید انجام دهید. لوازم مربوط را هم می توانید از فروشگاه های لوازم الکترونیکی تهیه نمایید.

لوازم مورد نیاز برای لحیم کاری صحیح و اصولی

برای انجام آموزش لحیم کاری با هویه شما به یک هویه با حرارت بالا و مناسب نیاز دارید. هویه مناسب به دستگاهی اطلاق می شود که سیستم کنترل ایمنی تخلیه الکترواستاتیک (Electrostatic Discharge (ESD))، کنترل کننده دما و قدرت بالا داشته باشد. هویه مورد نیاز برای مشاغل کوچک مدل ۲۵ وات می باشد و برای کارهای بزرگتر و حرفه ای تر به نوع ۱۰۰ وات احتیاج است. دماسنج و دی شارژر الکترواستاتیک از لحاظ ایمنی برای کنترل حرارت و کنترل رفتار تخلیه ها کاربرد دارند.

لوازم مورد نیاز لحیم کاری

برای انجام انواع لحیم کاری به سیم لحیم با آلیاژ مناسب نیز نیاز دارید. متداول ترین آلیاژ موجود مورد استفاده درالکترونیک از ۶۰ درصد قلع و ۴۰ درصد سرب تهیه شده است که معمولا آن را ۶۰/۴۰ می نامند. پایین ترین دما ذوب را آلیاژ ۶۳/۳۷ دارد. اخیرا مدل های بدون سرب نیز به بازار عرضه می شوند که دلیل آن فقط به خاطر حفظ سلامتی است.

توجه داشته باشید که محتوی سرب خطرناک است بنابر این باید از تهویه مناسب یا ماسک تنفسی در هنگام لحیم کاری برای جلوگیری از استنشاق دود استفاده کنید. همچنین این دود برای چشمان شما نیز مضر است، استفاده از عینک ایمنی را فراموش نکنید.

لوازم مورد نیاز لحیم کاری

از دیگر لوازم مورد نیاز می توان به روغن لحیم کاری و فلاکس اشاره کرد. این روغن انواع مختلفی دارد و باید مدل مخصوص لحیم کاری قطعات الکتریکی را تهیه نمایید. این ماده برای آماده سازی سطوح لحیم کاری استفاده می شود. خاک، گریس و.. با اتصال لحیم تداخل دارند و باید حذف شوند. این روغن ها این کار را تصحیل می کنند. این روغن ها معمولا به گونه ای تولید می شوند که پس از استفاده آثاری از خود به جای نگذارند ولی در غیر این صورت پس از اتمام لحیم کاری باید در صورت مشاهده روی قسمتی پاک شوند. البته مدل هایی سیم لحیم با مغز روغنی نیز وجود دارند که نیاز به روغن اضافی ندارند.

لوازم مورد نیاز لحیم کاری

مدار و قطعات مورد نیاز مورد بعدی برای آموزش لحیم کاری حرفه ای هستند. لحیم کاری معمولا برای جوش دادن قطعات الکتریکی روی سوراخ برد ها استفاده می شوند. شما می توانید برد هایی به صورت آماده بخرید که برای انجام کاری آماده ساخته شدن توسط شما هستند که می توانند کمک ابزار خوبی محسوب شوند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب اقدامات مهم بعد از خیس شدن و افتادن گوشی آیفون، اندروید و.. در آب را نیز مطالعه نمایید.

لوازم مورد نیاز لحیم کاری

فراموش نکنید که برای لحیم کاری احتیاج به گیره، نگه دارنده یا سایر اجزا که ممکن است کوچک باشند دارید. شما می توانید از انبر دست های ریز، موچین و یا سایر مشابه نیز استفاده بکنید. این قطعات در زمان لحیم کاری برای نگه داشتن قطعات سرجای خود کاربرد دارند.

لوازم مورد نیاز لحیم کاری

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف در آموزش لحیم کاری فارسی

حال باید قطعات را برای لحیم کاری جهت انجام آموزش تصویری لحیم کاری آماده کنید. سعی کنید در انتخاب قطعات دقت و محاسبات لازم را انجام دهید تا کاری بی نقص داشته باشید. به طور مثال به مقدار مقاومت ها و کد رنگ ها توجه داشته باشید.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

قبل شروع عملیات نکات ایمنی را رعایت کنید. محیط لحیم کاری باید در فضایی مناسب با وجود تهویه و با استفاده از ماسک و محافظ چشم انجام شود. زیرا این دود علاوه بر تنفس برای چشم نیز مضر هستند. اطمینان حاصل کنید که دسته هویه که از چوب یا پلاستیک است سالم باشد و فراموش نکنید این قسمت امن است و به نک و قسمت آهنی آن دست نزنید. همچنین در هنگام عدم استفاده از هویه، مراقب عدم تماس با محیط های قابل اشتعال باشید زیرا در این زمان ها امکان وقوع آتش سوزی و یا سوختگی زیاد است. فاصله بین قطعات الکتریکی در حال لحیم کاری با چهره شما باید بین ۱۸ تا ۳۰ سانتی متر باشد. توجه داشته باشید سیم لحیم کاری حساس و غیر قابل پیش بینی است و ممکن است شکسته شود پس مراقب باشید.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

برای لحیم کاری از نوک هویه استفاده کنید. این قسمت قابل تعویض و باز شدن است و از تماس سیم لحیم کاری با سایر قسمت های فلزی بدنه اجتناب کنید. این نک را برای گیرایی بهتر می تواند با استفاده از سمباده یا سوهان بعد از کار و درهنگام سرد بودن تمییز کنید. اگر متوجه شدید سیم ذوب نمی شود و می شکند، احتمالا دمای هویه شما مناسب و متناسب با سیم نیست.

در همین زمینه مطالعه مطلب ۴ نکته مهم در شستن و تمیز کردن وسایل و قطعات الکترونیکی نیز برای شما مفید است.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

محل را به روغن لحیم کاری آغشته کنید (این کار را با همان سیم هویه می توانید انجام دهید). قطعه را در سوراخ یا محل معلوم قرار دهید. معمولا هویه را باید با دست مسلط خود بگیرید و با دست دیگر سیم لحیم کاری را بگیرید. سیم لحیم را بین پایه قطعه مورد نظر و هویه قرار دهید. هویه را یه سیم نزدیک کنید، با افزایش دما روغن شورع به تبخیر می کند و دود می شود.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

هویه را به قدر کافی به سیم بچسبانید تا روی محل مورد نظر ذوب شود. سعی کنید لحیم مذاب به صورت کامل اطراف مفصل را پر کند. بعد سیم و هویه را دور کنید و مقداری صبر کنید تا اتصال خنک و جوش سفت شود. اگر متوجه شدید که لحیم به قطعه نمی چسبد، احتمالا سطح مورد نظر آلوده است. اگر از سیم های با مغر روغنی استفاده می کنید، سعی کنید روغن جداگانه هم به محل بزنید و منطقه را کاملا تمیز کنید.

همچنین در همین زمینه می توانید مطلب ۴ روش ساخت تابلو ال ای دی (LED) ثابت و متحرک در خانه را هم برایی تقویت آموزش لحیم کاری تابلو LEDبخوانید.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

هنگامی که شکاف پر می شود، باید تغذیه را متوقف کنید. معمولا بیش از یک یا دو قطره سیم لحیم برای هر پایه بیشتر نیاز نیست. کم کم با تمرین بیشتر و مشاهده نمونه های لحیم کاری با این مقدار آشنا می شوید.

نحوه لحیم کردن اجزا مختلف

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

برای انجام لحیم کاری استاندارد باید سرعت خود را افزایش دهید. حرارت هویه بسیار زیاد است و ممکن است در استفاده با مدت زمان بالا، به قطعات شما آسیب وارد شود. پس سعی کنید کار را با سرعت بالاتری انجام دهید. سعی کنید از هویه مناسب استفاده کنید. معمولا هویه های ۳۰ وات برای اکثر کار های الکترونیکی مناسب خواهند بود. همچنین اگر روی تخته برد دو طرفه کار می کنید، سعی کنید هر دو طرف را برای اتصال بررسی کنیدو سمت براق و مخروط شکل را انتخاب کنید.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

همچنین برای محافظت بیشتر از اجزای حساس مدارد، از خنک کننده ها یا Heat Sinks استفاده نمایید.بعضی از قطعات مانند دیود ها، ترنزیستور ها و.. کاملا به گرما حساس هستند. یک Heat Sinks آلمینیومی کوچک روی قطعات می توانند گرمای آن ها را بگیرند و قطعات را خنک نمایند. این قطعه را می توانید از فروشگاه ها تهیه نمایید.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

سعی کنید تا می توانید یاد بگیرید و مهارت خود را بهبود بخشید. پس از یادگیری کامل این کار برای شما خسته کننده نمی شود، سعی کنید نمونه های کامل و حرفه را ببینید و سعی کنید روی برد های آزمایشی یا کهنه مانند آن ها اتصال بزنید. مطمئنا با تمرین کافی و مشاهده نمونه های بیشتر این مهارت در شما تقویت می شود.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

همیشه نک هویه را تمیز نگه دارید. شما با استفاده از اسفنج، روغن هویه، سمباده یا سوهان این قطعه را پاک نگه دارید. کثیف شدن آن به علت تماس با سیم لحیم و.. می تواند روی کار شما تاثیر منفی بگذارد.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

فراموش نکنید قبل از جا به جایی اجزا لحیم کاری، آن را کامل خنک کنید. زمانی که کار به اتمام برسد در چند ثانیه لحیم خنک می شود. سعی کنید تا آن لحظه از تکان های اضافی بپرهیزید.

مطالعه آموزش ۴ روش ساخت فلزیاب قوی با گوشی، رادیو، ماشین حساب و .. در خانه نیز می تواند برای شما جالب باشد.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

تلفن های قدیمی، رادیو های کهنه و.. می تواند وسیله ای مناسب برای تمرین شما باشند. فراموش نکنید هیچ کس کامل نیست، پس با تمرین حرفه ای تر شوید و حتی از این راه درآمد کسب کنید.

ویژگی های یک پروژه لحیم کاری خوب

در پایان ویدیویی نیز از انجام لحیم کاری برای شما تهیه کردیم که می توانید با مشاهده آن به صورت کامل با روند انجام لحیم کاری آشنا شوید.

 

 

  • تاریخ : چهارشنبه 22 آبان 1398
  • بازدید : 67 views
  • نظرات : 0 نظر

کدام قرص برای کدام درد خوب است؟

کدام قرص برای کدام درد خوب است؟

سلامت نیوز: «درد را از هر طرف بنویسی درداست.» این جمله را شاید بارها شنیده باشید. درد كه بیاید فرقی نمی‌كند از كجا شروع ‌شود و كجا را درگیر كند مهم آن لحظه‌ای است كه به دنبال یك قرص مسكن تمام خانه را زیر و رو می‌كنید. همان طور كه درد جزء جدا نشدنی زندگی است مسكن‌ها هم نقش روزانه خود را ایفا می‌كنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ در هر كیفی یك ورقه قرص مسكن وجود دارد با نام‌ها و دوزهای مختلف. قرص‌های ایرانی و خارجی كه تنها با عنوان مسكن شناخته می‌شوند اما چقدر در موردشان می‌دانیم؟ اصلا آنها به درد مشكل ما می‌خورند؟ در یك روز چقدر مجاز به استفاده از مسكن‌ها هستید؟ هر چند ساعت یك‌بار باید آنها را تمدید كرد؟ اینها تمام سؤال‌هایی است كه باید جوابشان را بدانید تا تندرستی را عضو جدانشدنی وجودتان بكنید. برای دانستن جواب همه این سؤال‌ها این مطلب را بخوانید.

استامینوفن

ضددرد، ضد تب

كجا به درد می‌خورد؟

رایج‌ترین انتخاب هر كسی برای درد، استامینوفن است. تازگی‌ها هم حرف از ممنوعیت واردات آن به میان آمده كه باعث نگرانی داروسازهای زیادی شده است. در حال حاضر استامینوفن بی‌ضررترین دارویی است كه برای كودكان و خانم‌های باردار تجویز می‌شود. شاید بتوان گفت استامینوفن ساده تنها مسكنی است كه خانم‌های باردار مجاز به خوردن آن هستند. این دارو در دو دوز 325 و 500 میلی گرم وجود دارد و نوع شربت و شیاف آن معمولا برای كودكان تجویز می‌شود.

حواستان باشد:

استامینوفن ساده كم‌عارضه‌ترین داروی تب‌بر است. برای استفاده آن باید به ازای هر كیلوگرم وزن بیمار 15- 12.5 میلی‌گرم مصرف شود. یعنی اگر 50 كیلوگرم هستید باید حداكثر 725 میلی‌گرم دارو استفاده كنید.  مدت زمان تمدید استامینوفن هم هر 6-4 ساعت است. در خانم‌های باردار خوردن این دارو باید هر 6 ساعت یك‌بار باشد. این را بدانید كه هیچ قرصی بی‌عارضه نیست پس اگر شروع به خوردن بی‌وقفه آن بكنید باید قید سلامت‌تان را بزنید.

استامینوفن كدئین

ضد سرفه، مسكن برای دردهای متوسط

كجا به درد می‌خورد؟

گاهی اوقات افراد از استامینوفن كدئین به عنوان یك داروی مسكن قوی یاد می‌كنند. با اینكه فروش این دارو بدون نسخه ممنوع است اما اگر از داروهای باقیمانده نسخه‌های قبلی‌تان نگه‌شان داشته‌اید یادتان باشد این دارو در طولانی‌مدت شما را به ماده كدئین فسفات وابسته می كند. كدئین فسفات بعد از ورود به بدن به مورفین تبدیل می‌شود به همین دلیل بهتر است حتما با نسخه پزشك و در فواصل زمانی كه پزشك پیشنهاد می‌كند مصرف شود. استامینوفن كدئین نباید بیشتر از 3 گرم در روز استفاده شود یعنی با توجه به نسخه پزشك چیزی حدود 6-4 قرص.

 حواستان باشد:

این داروی ضدسرفه، ‌خواب‌آلودگی می‌آورد. پس سعی كنید در زمان‌هایی كه نیاز به هوشیاری كامل‌ دارید این دارو را مصرف نكنید. استامینوفن كدئین می‌تواند در مواردی هم حساسیت‌زا باشد. نكته قابل توجه این دارو این است كه هرگز نباید همراه با داروهای اعصاب استفاده شود چون ممكن است تداخل دارویی ایجاد كند.

استامینوفن کافئین

 مشكلات تنفسی نوزادان، میگرن، خواب‌آلودگی

کجا به درد می‌خورد؟

وقتی قهوه، ‌شكلات یا نوشابه می‌خورید مقدار پایینی از كافئین را به بدن خود وارد می‌كنید. كافئین موجود در این دارو جذب استامینوفن و هوشیاری را بالا می‌برد. با اینكه مصرف ماده كافئین عوارض دارد اما مقدار مجازش در بعضی مكمل‌ها هم آثار مثبتی دارد. همانطور كه در مكمل‌های غذایی ورزشكاران دیده می‌شود،‌ این ماده با ترشح اسیدهای چرب  به چربی‌سوزی بدن كمك می‌كند. با خوردن كافئین خالص، عمل هضم هم تقویت می‌شود. بهترین مورد استفاده این دارو برای میگرن است چون كه خیلی زود جذب می‌شود و اثرش را می‌گذارد.

حواستان باشد:

در زمان مصرف دارو نوشیدنی‌های کافئین دار( نوشابه‌های انرژی‌زا) مصرف نکنید چون باعث بی‌خوابی و تپش قلب می‌شود. این ماده در شیر ترشح می‌کند پس اگر نوزادتان را شیر می‌دهید کافئین و هر ماده کافئین دار را فراموش کنید. باید توجه داشته باشید که آدم‌های مسن‌تر واکنش‌های حساس‌تری نسبت به این ماده دارند. ممکن است به بی‌خوابی‌های حاد یا مشکلات قلبی دچار شوند.

آسپیرین  ( آ. اس. آ)

 ضددرد غیرمخدر، تب‌بر،‌ ضدالتهاب،‌ ضدپلاكت

کجا به درد می‌خورد؟

آسپیرین با تاثیری نامعلوم روی هیپوتالاموس درد را از بین می‌برد. هیپوتالاموس دقیقا جایی است كه فرمان درد را به اعضا صادر می‌كند. شاید از خودتان بپرسید چطور روی از بین رفتن تب اثر می‌گذارد؟ ترموستات بدن در همان قسمت هیپوتالاموس واقع شده است. آسپیرین با تاثیر مستقیم روی این ناحیه aدمای بدن را حفظ می‌كند و با فرمان تعریق سعی در حفظ دمای بدن می‌كند. آسپیرین از آن دسته داروهایی است كه در حال حاضر خیلی تجویز نمی‌شود. آسپیرین با تاثیر روی غلظت خون یكسری آثار منفی دارد كه به همین دلیل دیگر از آن به عنوان داروی مسكن استفاده نمی‌شود اما باید گفت  هنوز هم آسپیرین تنها درمان بعضی بیماری‌ها مثل روماتیسم مفصلی است.

حواستان باشد

مصرف خودسرانه آسپیرین باعث رقیق شدن خون و پایین آمدن پلاكت خون می‌شود. این مشكل ممكن است باعث جلوگیری از ایجاد لخته و بند نیامدن خون در هنگام جراحت شود. این دارو عوارض ضعیف دیگری مانند وزوز گوش، ‌تهوع، ‌نارسایی حاد كلیه و كهیر دارد.

آکسار ( آ.ث.آ)

ضددرد، ضدتب، ضدمیگرن

کجا به درد می‌خورد؟

آکسار را به نام قرص دورنگ یا قرص سفید-صورتی می‌شناسند. این دارو در گذشته طرفداران زیادی داشت اما در حال حاضر با این همه تنوع دارویی آکسار نمونه یک قرص فراموش شده است و مورد استفاده‌ای ندارد. این دارو از استامینوفن، کافئین و اسید استیل سالیسیلیک ( آ.اس.آ) تشکیل شده است.

حواستان باشد

اگر به هرکدام از داروهای مسکن مثل استامینوفن، کافئین یا آسپیرین حساسیت دارید پس دور آکسار را خط بکشید و از پزشك‌تان جایگزین بخواهید. یادتان باشد که این دارو را نباید به طور همزمان با استامینوفن، آسپیرین و ترکیبات حاوی الکل  مصرف کنید. بهتر است که برای مقابله با عوارض گوارشی آن را همراه با غذا یا یک لیوان آب پربخورید. توجه داشته باشید که اگر این قرص بوی سرکه بدهد باید از مصرف آن خودداری کرد.

ایبوپروفن

آرتریت،  درد پس از كشیدن دندان، ضدتب

كجا به درد می‌خورد؟

به رنگ صورتی زیبا و گول‌زنکش دقت نکنید. این دارو عوارض بسیاری دارد. البته برای دردهای نام برده بسیار مناسب است. اگر  هر كدام از این مشكلات را دارید می‌توانید پروفن را استفاده كنید. پروفن دارویی است كه بدون نسخه هم می‌توانید آن را تهیه كنید. این مسئله تهیه دارو بدون نسخه خیلی وقت‌ها باعث شده است كه تصور شود آنها بی‌خطر هستند در صورتی كه استفاده بیش از حد پروفن در درازمدت بیشترین عوارض را نسبت به هر داروی دیگری دارد.

حواستان باشد:

دوز مصرفی این دارو نباید بیشتر از 1200 میلی گرم در روز باشد. و مدت زمانی که آن را تكرار می‌كنید نباید بیشتر از 3 روز باشد. مصرف زیاد پروفن عوارضی مثل سردرد، سرگیجه، خارش و کهیر، کم‌خونی و... دارد. خیلی‌ها تصور می‌كنند به دلیل اینكه این دارو در شیر مادر ترشح نمی‌شود، مصرفش بی‌خطر است اما باید گفت كه پزشكان مصرف آن را در زمان شیردهی توصیه نمی‌كنند.

ژلوفن

ضد التهاب، ضددرد و سردردهای میگرنی

كجا به درد می‌خورد؟

ژلوفن فرم مایع پروفن است كه داخل كپسول‌های ژلاتینی نرم تعبیه شده. این دارو به دلیل اینكه خیلی سریع در بدن باز می‌شود، تاثیر سریع‌تری دارد. به این دلیل است كه بیشتر اوقات تصور می‌شود كه این دارو از پروفن قوی‌تر است. اثر سریع این دارو باعث شده كه از این دارو استقبال بیشتری شود.

حواستان باشد:

مدت زمان تاثیر این دارو 15 دقیقه است. این قرص این مدت زمان را لازم دارد تا در معده باز و جذب شود. اكثر مردم این تصور را دارند كه ژلاتینی بودن این دارو باعث می‌‌شود كه آسیب كمتری به معده و دستگاه گوارش برسد اما باید گفت كه عوارض ژلوفن دقیقا مانند پروفن است. این دارو در دراز مدت عوارض گوارشی حادی مثل زخم معده ایجاد می‌كند.

نوافن

دندان‌درد، سردرد، دردهای عضلانی- مفصلی

كجا به درد می‌خورد؟

نوافن را در اولویت انتخاب های خود برای دندان‌درد بگذارید. این دارو از تركیب 3 ماده استامینوفن، پروفن و كافئین تهیه می‌شود. دو ماده اول، استامینوفن و كافئین تاثیر ضددردی خود را روی سردرد و دندان‌درد دارند اما پروفن به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای دردهای عضلانی- مفصلی استفاده می‌شود. هر کپسول نوافن حاوی 325 میلی‌گرم استامینوفن، 40 میلی‌گرم کافئین و 200 میلی‌گرم ایبوپروفن است.

حواستان باشد:

برای نتیجه بهتر این دارو تنها می‌توانید در هر بار یک کپسول، آن هم هر 8 ساعت یک‌بار استفاده کنید.  این دارو مانند قهوه و نوشابه منبعی غنی از كافئین است به همین دلیل زیاده‌روی كردن در خوردن آن باعث تپش قلب و بی‌خوابی می‌شود. از طرفی هم به دلیل وجود ماده استامینوفن در نوافن ممکن است استفاده از آن نتیجه کاذب در تست‌های افراد دیابتی ایجاد کند. باید توجه داشت که مصرف این دارو برای بیماران دچار اختلالات کلیوی به دلیل وجود ایبوپروفن باید حساب شده و زیر نظر پزشک باشد در غیر این صورت شاید مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند.

پانادول

ضددرد، ضدتب

كجا به درد می‌خورد؟

همان استامینوفن خارجی است. فقط نامش تغییر كرده است. ما ایرانی‌ها معمولا بیش از حد به اجناس خارجی اعتماد داریم. تصور اینكه این دارو خارجی است پس عوارض آن هم كمتر است را دور بیاندازید. هیچ فرقی نمی‌كند استامینوفن باشد یا پانادول، مهم این است كه شما با وارد كردن بی‌رویه داروی شیمیایی به بدنتان صدمه می‌زنید. پانادول در دو نوع قرص و شیاف در بازار وجود دارد.
 
حواستان باشد:

اینكه یك دارو خارجی باشد دلیل بر كیفیت بالا و نداشتن عوارض جانبی‌اش نیست. پس در مصرف هر دارویی باید به مقدار مصرفی‌اش توجه كرد تا دچار مسمومیت دارویی نشد. بهتر است مسكن‌ها همراه با غذا مصرف شوند تا آثار مخرب كمتری به دستگاه گوارش وارد كنند.

ناپروكسن

ضددرد، ضدالتهاب با عوارض کمتر

كجا به درد می‌خورد؟

باید به ناپروکسن اعتماد کرد. استفاده ناپروکسن اگر درست باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. این دارو  ضددرد و التهاب است البته بیشتر اثر ضدالتهابی دارد. به همین دلیل مصرف آن در دردهای عضلانی-مفصلی توصیه می‌شود. این دارو از این جهت كه در داخل روده باز می‌شود عوارضی برای معده ندارد و سریع‌تر هم جذب می‌شود. ناپروکسن را می‌توانید در دو نوع قرص و شیاف و در دو دوز 500 و 325 تهیه کنید.

حواستان باشد:

هر چیزی اگر از حد بگذرد نه‌تنها اثر مثبتی نخواهد داشت بلکه عوارض هم دارد. فرم 500 میلی‌گرمی ناپروکسن به دلیل زودتر باز شدن در روده و جذب سریع، برای معده مشکلی ایجاد نمی‌کند. باید گفت  این دارو نسبت به ایندومتاسین و پیروکسیکام عوارض کمتری دارد.

دیكلوفناك

ضد آرتریت(ضد التهاب مفصلی)، ضدتب

كجا به درد می‌خورد؟

به آرتروز مبتلا هستید؟ اگرگاهی اوقات دچار دردهای مفصلی می‌شوید دیكلوفناك بهترین مسكن است. این دارو در درمان آرتروز (بیماری تخریب غضروف مفصل)، دردهای زانو و مچ، التهاب مفاصل و درمان دیسمنوره‌ها (قاعدگی‌های دردناک) به کار می‌رود. این دارو یكی از كم‌عارضه‌ترین دارو در زمینه درمان آرتریت‌هاست.

حواستان باشد:

در طولانی‌مدت مصرف دیکلوفناک باعث زخم و خونریزی در دستگاه گوارش و اختلال در کبد می‌شود این دارو از طریق کلیه دفع می‌شود در نتیجه ممکن است منجر به ایجاد یا تشدید نارسایی کلیوی هم شود، پس مصرف آن در بیمارانی که مشکل کلیه دارند توصیه نمی‌شود. باید حواستان باشد که عوارض دیکلوفناک هم مانند ناپروکسن از دو کپسول ایندومتاسین و پیروکسیکام کمتر است، از آنجا كه دیكلوفناك ممكن است علائم معمولی عفونت را پنهان كند باید امكان بروز عفونت را بررسی كرد.

سلبركس

ضد التهاب

كجا به درد می خورد؟

این دارو بیشتر از اینكه خاصیت ضددرد داشته باشد خاصیت ضد التهابی دارد. به این معنی كه التهابات مفصلی و عضلانی را رفع می‌كند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای این نوع مشكل‌هاست. سلبركس تنها داروی مسكنی است كه روی مخاط معده و دستگاه گوارش تاثیر منفی نمی‌گذارد. البته این به این دلیل نیست كه كلا عوارضی ندارد. هر دارویی عوارض دارد این را یادتان باشد.

حواستان باشد:

حواستان باشد كه این دارو با اینكه بهترین و كم‌عارضه‌ترین انتخاب است اما پژوهشگران ثابت كرده‌اند كه مصرف زیاد آن باعث مشكلات (آریتمی) قلبی می‌شود. سلبركس در حال حاضر تا حدودی جای ایندومتاسین و پیروكسیكام را در بازار نسخه نویسی گرفته است. این دارو در افراد محدودی در درازمدت باعث گیجی، ‌سردرد،‌ دردهای شكمی و كمردرد می‌شود.

مفنامیك اسید

دردهای قاعدگی، دندان‌درد

كجا به درد می‌خورد؟

مفنامیك اسید
 برای دردهای قاعدگی مناسب است اما باید مراقب عوارض گوارشی این دارو هم بود. پس سعی كنید در زمان قاعدگی آن را زیر نظر پزشك و زمانی كه درد شدید دارید مصرف كنید.


حواستان باشد:

این دارو را نباید بیش از 10-7 روز استفاده كرد چون باعث كم‌خونی یا افت فشار خون می‌شود و بهتر است آن را همراه با غذا یا شیر مصرف كنید. از آنجایی كه داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل مفنامیك اسید ممکن است باعث افت فشارخون، خواب‌آلودگی یا بی‌حالی شوند، توصیه می‌شود بعد از مصرف مفنامیك اسید رانندگی نكنید.

ایندو متاسین

ضدالتهاب، ضددرد

كجا به درد می‌خورد؟

این دارو در انواع كپسول، ‌قرص آهسته‌رهش،‌ سوسپانسیون و شیاف در بازار موجود است. مكانیسم كاركردن قرص آهسته‌رهش در بدن به این صورت است كه بعد از مصرف در معده آهسته آهسته باز می‌شود. به همین دلیل در مدت زمانی طولانی در شبانه روز دوز مشخصی از دارو در بدن وجود دارد و درد را در طولانی‌مدت كنترل می‌كند.

حواستان باشد:

سوسپانسیون این دارو را با آبمیوه‌ها تركیب نكنید. در این صورت باعث یكسری فعل و انفعالات شیمیایی در دارو می‌شوید. ایندومتاسین ممكن است باعث افزایش فشارخون، ‌سردرد و منگی، ‌تاری دید و تهوع شود. در صورت دیدن هر كدام از این عوارض به پزشك مراجعه كنید. حواستان به سالمندها باشد، ‌این دارو برای  بیماران بالای 90 سال مناسب نیست و آنها را دچار مسمومیت صددرصدی ایندومتاسین می‌كند.

پیروكسیكام

ضد التهاب، ‌ضددرد، ‌تب‌بر

كجا به درد می‌خورد؟

 پیروكسیكام و ایندومتاسین داروهای مناسبی نیستند. چون نسبت به اثرشان، ‌عوارض زیادی دارند. در حال حاضر بیشتر برای دردهای التهابی ژل موضعی پیروكسیكام تجویز می‌شود. این دارو در سه نوع كپسول، ‌آمپول، ‌شیاف و ژل موضعی وجود دارد. مسمومیت در مصرف بی‌رویه پیروكسیكام و بدون نسخه زیاد دیده می‌شود.

حواستان باشد:

این دارو در حال حاضر بین روماتولوژیست‌ها طرفداران كمتری دارد. پیروكسیكام ممكن است باعث خونریزی شدید گوارشی، یبوست، ‌تهوع، ‌سردرد و خواب‌آلودگی،‌ كم‌خونی و افزایش مدت زمان خونریزی شود كه نسبت به اثر مثبتش نمی‌ارزد.

شربت‌ها

سروعده‌های محلول مثل شربت‌ها و سوسپانسیون‌ها برای كسانی تجویز می‌شود كه نمی‌توانند قرص را راحت بخورند. شربت برای كودكان و سالمندانی كه در بلع قرص مشكل دارند،‌ بهترین انتخاب است. خیلی وقت‌ها هم فرو بردن قرص برای كسانی كه بزاق كمتری دارند سخت است در این صورت شربت داده می شود. شربت‌ها همان اثر قرص‌ها را دارند و به نسبت قرص سریع‌تر جذب می‌شوند. شربت‌ها در مواقعی كه بیمار در شرایط هوشیار به سر نمی‌برد و در كماست،‌ هم استفاده می‌شوند.

شیاف‌ها

شیاف برای كسانی تجویز می‌شود كه تهوع و استفراغ شدید دارند و دارو اصلا به دستگاه گوارش‌شان نمی‌رسد. در مواردی هم این مورد برای كودكانی كه خوراندن دارو برایشان سخت است، توصیه می‌شود. مكانیسم جذب این نوع دارو از قسمت ركتوم است. گرمای ركتوم به حل شدن دارو كمك می‌كند و دارو جذب عروق خونی می‌شود. باید گفت كه به دلیل جذب مستقیم از طریق عروق خونی سریع‌ترین اثر دارویی را دارند.

 

  • تاریخ : چهارشنبه 23 مرداد 1398
  • بازدید : 82 views
  • نظرات : 0 نظر

درخواست انتشار برنامه و بازی

نرم افزار و بازی مورد نیازتان را از ما بخواهید

تبلیغات بنری
نرم افزار دیتی شاپ در کافه بازار نرم افزار دیتی شاپ در کافه بازار
مطالب
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

dtamozesh
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

dtamozesh